Podnikáte a máte pocit, že počas karantény je lepším rozhodnutím sa stiahnuť do úzadia a nechať svoj biznis oddychovať, však aj tak sa teraz nič nekoná? Ste si istý? Fakt si myslíte, že keď tento zlý sen skončí, tak vy sa len tak jednoducho znova pustíte do práce a všetko bude po starom? Ak sa rozhodnete pre pauzu, tak to tak pravdepodobne nebude. Ale my vám môžeme prezradiť prečo to môže byť inak.

Ale ako?

V prvom rade stačí trošku vytiahnuť “sedliacky rozum” a hneď vám môže byť jasné, že kvôli tejto situácií sú ľudia viac doma ako kedykoľvek predtým. Tým pádom trávia viac času na internete. Jedná sa nielen o sociálne siete (síce sú na prvom mieste), ale ide aj o Youtube, či o vyhľadávanie cez Google. Presne tieto platformy sú pre vás teraz najjednoduchší spôsob, ako sa spojiť so svojimi zákazníkmi, ako ich oboznamovať o tejto situácií a o tom ako to vplýva na vás, ako firmu, a na nich, ako na zákazníkov. Tieto siete našťastie neboli poslané do karantény. 😉

Musíte komunikovať!

Ľudia potrebujú vedieť, ako sa staviate k terajšej situácií. Zaujíma ich ako riešite problémy, ktoré vás zastihli. Dajte im vedieť, ako fungujete. Ukážte im, že aj teraz dokážete viesť svoj biznis premyslene a hlavne ich uistite, že sa k veci staviate zodpovedne. Informujte ich hneď, keď nastane určitá zmena, ktorá sa vzťahuje aj na nich. Nenechajte, aby si mysleli, že ste stratili kontrolu nad situáciou a že ste to “vzdali”. Samozrejme okrem podania relevantných informácií, je tu aj obrovská možnosť ako cieliť reklamy na nových zákazníkov.

Predstavte si, ako každý doma v období karantény scrolluje Facebook, či Instagram, a že predtým vaše reklami videlo obrovské množstvo ľudí…a teraz si predstavte, koľko ľudí ich môže vidieť teraz?!
Sám Zuckerberg sa vyjadril , že kvôli pandémií je Facebook denne skoro presne rovnako zaťažený ako to býva na Silvestra a Nový rok. Fakt si ešte stále chcete dávať stop od podnikania a od získavania nových zákazníkov? Nechcete využiť toto obdobie na zarytie sa do povedomia? Je to na vás, ale možno tak dávate možnosť práve konkurencií.
Ak ste si to však medzičasom rozmysleli, tak si povedzme, aké platformy môžete používať na komunikáciu a reklamu.

Využi silu Facebooku a Instagramu

Tu môžete komunikovať s vašou existujúcim kruhom zákazníkov, môžete im podávať rôzne rady, ako narábať s časom, ktorí trávia medzi 4 stenami. Ponúknuť im edukačné články, alebo niečo na zábavu. Pomocou reklamných kampaní sa zas môžete zarývať aj do podvedomia nových zákazníkov. Tak im neskôr postupne ponúkať svoje produkty, či služby. Je tu naozaj veľa možností, ktoré vám ponúka Facebook a Instagram. Využite ich.
Určite si však obecenstvo nájdete aj na Youtube, keďže si tu kopec ľudí pozrie filmy, rôzne tutoriály, klipy a mohli by sme ešte ďalej vymenuvávať. Preto nie je na škodu vytvárať zaujímavé videá, či už náučné, alebo DIY tutoriály. Vedeli ste však, že aj tu sa môžu objavovať vaše reklamy? A to v podobe nielen videí, ale aj v podobe bannerov. Nenechajte si ujsť ani túto možnosť.
Samozrejme nemôžeme zabúdať ani na tých, ktorí si v týchto dňoch plánujú prerábku bytu, domu, záhrady alebo na tých, ktorí nevedia odolať nakupovaniu oblečenia ani teraz. Vlastne na nikoho, kto z nejakého dôvodu niečo vyhľadáva. Ich môžeme tiež zasiahnuť reklamami, ktoré nám ponúka Google Ads. Môžu to byť kampane Display alebo Search, dokonca sa dajú vytvoriť reklamy aj na Gmail.

Čo si myslíte?

Je lepšie rozhodnutie byť ticho a čakať kým búrka prejde? Alebo sa popasovať s vetrom a dažďom, a vyťažiť zo situácie čo najviac?
Ak ste za druhú možnosť a nechcete vystaviť váš biznis riziku, ale nie ste si istý, že si s tým poradíte úplne sami, tak sa smelo pýtajte, zverte vaše kampane do dobrých rúk, nechajte nám vymýšľať obsah za vás a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme aj v čase karantény.

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. 😉