Aké kanály môžeš využívať pri budovaní značky?

Branding

Branding môže prebiehať cez rôzne kanály, cez ktoré môžeš osloviť tvojich zákazníkov. Ak prevádzkuješ fyzickú predajňu, reštauráciu alebo iné miesto v reálnom svete, toto miesto je pravdepodobne hlavným kanálom pre oslovenie spotrebiteľov. Tvoja fyzická poloha je miesto, kde si najmenej zaťažený akýmikoľvek prekážkami, ktoré efektívne komunikujú s tvojou značkou. Ale čo, ak nemáš fyzickú predajňu? Vtedy prichádzajú do obrazu iné kanály, napríklad webstránka alebo sociálne médiá.

Komunikačné kanály

Webstránky sú ideálnym miestom na zoznámenie ľudí so značkou. Je to miesto k odovzdávaniu správ, identity, estetických a iných prvkov súvisiacich so značky. Odráža osobnosť značky. Vizuálny dizajn tvojej webovej stránky by mal komunikovať tvoju identitu a estetiku. Funkčnosť  webových stránok by mala poskytnúť zákazníkom príležitosť komunikovať s tvojou značkou akýmkoľvek spôsobom.

Galérie obrázkov, menu, pokyny, stránka „o nás“, blog – toto všetko sú príležitosti vytvoriť v mysliach spotrebiteľov pozitívne asociácie s tvojou značkou. V dnešnej dobe sa však často potencionálny zákazníci stretávajú prvýkrát s novými značkami na sociálnych sieťach. Sociálne médiá predstavujú obrovskú príležitosť, ako osloviť veľké množstvo spotrebiteľov. Obchodné stránky a profily umožňujú spoločnostiam komunikovať so svojimi zákazníkmi a verejnosťou takým spôsobom, ktorý dramaticky posunul podnikanie vpred. Existujú však limity, musíte vedieť, čo môžete očakávať od komunikácie cez sociálne médiá. Komunikácia cez tieto médiá je však zväčša jednostranná. Tento kanál je predovšetkým výborný na zvyšovanie povedomia o značke a na šírenie potrebných informácií.

Najlepšou príležitosťou značiek na sociálnych médiách je cielená reklama, ale takisto cez tento kanál dokážeš ukázať osobnosť tvojej značky, či tvoju kultúru.

Content – obsah

Obsah je to, čo vytváraš pre online publikum, ktoré zvyšuje povedomie o značke a vytvára asociácie v mysliach spotrebiteľov. Vytváranie obsahu online, ti dáva príležitosť na vloženie posolstva značky do zábavných alebo informatívnych zážitkov pre potenciálnych zákazníkov.

Prednosťou sociálnych médií je, že sa dokážeš pomocou nich spojiť s veľkým množstvom potencionálnych spotrebiteľov, preto musíš vytvárať správny content, ktorý odzrkadľuje tvoju firmu takým spôsobom, akým chceš aby ťa ľudia vnímali.

Experience – skúsenosť

Väčšina z predchádzajúcich parametrov je postavená na vytvorení kúskov príbehu, ktorý môžeš vysielať spotrebiteľom, aby si ich informovali o tom, čo je tvoja značka a kto si. Existuje však ďalšia rozhodujúca súčasť značky, ktorá má menej spoločného s tebou, spája sa v prvom rade s tvojimi zákazníkmi. Tu vzniká otázka, čo je vlastne byť tvojím zákazníkom? Musíš dať ľuďom odpoveď, ktorá im vysvetlí prečo je pre nich dobré používať tvoje produkty alebo služby, aké plus im ponúkaš? Napríklad: Ak si objednáš služby od Wado s.r.o.

…si môžeš byť istý úspechom tvojho marketingu

…si uľahčíš robotu s reklamou

…budeš mať originálnu a jedinečnú web stránku

Dúfame, že ti náš krátky prehľad poskytol odpovede na tvoje otázky. Ak by si sa rád ešte niečo spýtal, tak neváhaj a kľudne nás kontaktuj. Ak si však myslíš, že táto úloha nie je tak jednoduchá ako si si myslel, tak ju môžeš zveriť aj do našich rúk. 🙂 Tu si môžeš pozrieť dôvod, prečo je dobré mať správny branding: Hodnota značky – výsledok dobrého brandingu

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafikus
Azon kívül, hogy gyakran töltöm meg a közösségi oldalakat (lehet épp a tiédet is) tartalommal, igyekszem a mi kis csapatunkba jó kedvet és sok sok nevetést varázsolni. 😉