Možno si teraz kladiete otázku, či je naozaj dôležité aký copywrite sa nachádza na webstránke. Naozaj môže ovplyvniť jej fungovanie a chod vášho biznisu? My vám teda prezradíme, že áno!
Predstavte si, že si prezeráte stránku, kde sú super veci. Je to presne to, čo ste hľadali, ale márne bažíte po informáciách o produktoch, či službách, nič naozaj užitočné nenájdete. Pravdepodobne sa v momente “otáčate na päte” a odchádzate. Teraz si predstavte, že každý, kto zavíta na tú vašu, urobí rovnako. Môžete takto stratiť veľké množstvo potencionálnych zákazníkov. To nechcete, že?
Prečítajte si teda, ako na správny copywrite.

Štruktúra je dôležitá

Najdôležitejšie informácie majú prednosť

Vo webdizajne to znamená umiestniť akčné prvky, ako sú prihlasovacie polia, na popredné miesto. Na landing stránkach by mala byť vaša ponuka najdôležitejšou, prvotnou informáciou. Pri copywrite to znamená, že najprv uvediete najdôležitejšie informácie.  Ľudia chcú vedieť, prečo je pre nich váš produkt/služba užitočná, ešte skôr, ako si prečítajú podrobnosti o funkciách.

Nadpisy a podnadpisy

Nadpisy majú tiež veľmi dôležitú úlohu. Keď ľudia prídu na vašu stránku, prvá vec, ktorú vidia, je nadpis, na základe ktorého sa rozhodnú, či sú na správnom mieste. Ak vytvárate popis pre svoju domovskú stránku alebo landing stránku, vaša ponuka môže slúžiť ako vynikajúci nadpis. Pri ostatných stránkach na vašom webe sa uistite, že nadpis jasne identifikuje, o čom je stránka a čo na nej môžu návštevníci nájsť.

Prehľadnosť musí byť

Ľudia sú zaneprázdnení a nemajú čas, energiu ani záujem čítať každé slovo obsahu na vašich stránkach. Uľahčite prehľadávanie obsahu zvýraznením hlavných bodov. Vytvorenie obsahu, ktorý je možné ľahko lustrovať, sa väčšinou týka formátovania. Tu je niekoľko tipov:

  • robte odseky
  • používajte podnadpisy
  • zvýraznite tučným písmom dôležité veci
  • používajte odrážky

Dbajte na SEO

Žiadne profesionálne webové stránky by nemali byť prepchaté kľúčovými slovami, pri vytváraní obsahu by ste však mali mať stále na pamäti osvedčené postupy SEO. Zamerajte sa na používanie formulácií, ktoré doručia vašu správu najlepšie, ale ak je možné, využite príležitosti na optimalizáciu obsahu – SEO.

Tu je niekoľko miest, kde je užitočné zahrnúť do obsahu kľúčové slová:

  • hlavný nadpis
  • podnadpisy
  • v prvom odseku
  • prirodzene rozmiestnené v texte
  • názov obrázku
  • meta popis

Využívajte aj vizuálne prvky

Spárovanie vášho copywritu s vizuálnymi prvkami má pre vašich návštevníkov veľa výhod. Výskumy ukazujú, že keď obsah obsahuje obrázky, ľudia si pamätajú až 65% informácií aj po 3 dňoch, v porovnaní s 10%, kde je obsah bez obrázkov. A ako sa vizuálny obsah stáva dominantným na webe, ľudia toto očakávajú aj pri návšteve webových stránok. Používatelia, ktorí navštívia váš web, nechcú vidieť stránku plnú textu – chcú vizuálne prvky, ktoré im pomôžu porozumieť obsahu.

Štýl písania

Odhadnite svoje publikum

Ak chcete napísať text na váš web, ktorý efektívne komunikuje so všetkými návštevníkmi vašej stránky, musíte vziať do úvahy vedomosti, potreby a očakávania publika. Musíte zohľadniť v akej sfére sa pohybujete a akej vekovej skupine odovzdávate svoje informácie.

Píšte ako rozprávate

Váš copywrite slúži ako váš virtuálny predajca a zástupca zákazníckeho servisu. Návšteva webovej stránky sa nemôže porovnávať s chatovaním so zástupcom osobne. Mali by ste urobiť všetko, čo je v našich silách, aby ste si vytvorili podobnú skúsenosť, akoby ste sa rozprávali naživo. Vyhnite sa preto produktovým opisom, ktoré chcú silou mocou predávať. Píšte, ako by ste sa zhovárali s niekým z očí do očí. Skúste preto napísať text a potom ho nahlas prečítajte niekomu.

Rozmanitosť viet

Neopakujte slová vo vetách, snažte sa písať čo najpestrejšie. Používajte synonymá a meňte štruktúru viet, ináč môže váš copywrite vyzerať neprofesionálne.

Zle:

Naša firma sa nachádza v Komárne. Naša firma vám ponúka rôzne riešenia v digitálnej oblasti. V našej firme sa o vaše požiadavky postará super tím.

Dobre:

Sme firma z Komárna, ktorá vám dokáže ponúknuť tie najlepšie riešenia v digitálnej oblasti. Ak si chcete byť istý, že vaše požiadavky budú splnené tak, ako si to predstavujete, tak sa spoľahnite na náš tím, ktorý je zložený z naozajstných profesionálov.

Buďte expert

Ak chcete, aby vaše publikum videlo hodnotu a venovalo pozornosť vaši textom, musíte písať ako odborník. Použite autoritatívny tón a svoje tvrdenia uvádzajte ako fakty. Napr. neopužívajte “Myslíme si, že náš produkt je najlepší pretože…” kľudne napíšte “Náš produkt je najlepší, pretože…”. Buďte sebavedomý a vyžarujte istotu vo vašom produkte či službe. Ak tak nespravíte, nečakajte to ani od svojich návštevníkov.

Storytelling

Môže sa stať, že copywrite vašej stránky nie je dosť výrazný, alebo sa môže zdať, že chce silou mocou predávať. Rozprávanie príbehov je jedným zo spôsobov, ako sa môžete vyhnúť obom týmto problémom pri písaní. Vyrozprávajte príbeh, ktorý zaujme čitateľov a zároveň sprostredkuje všetky potrebné informácie o produkte/službe.

Ak aj po prečítaní týchto bodov máte pocit, že váš webový copywrite na vašom obsahuje všetko, čo má a dokáže zaujať, tak sa tešíme s vami! Avšak, ak ste si po prečítaní týchto bodov povedali, že potrebujete nové texty a tie terajšie sú fakt out, tak sa pokúste toto napraviť pomocou našich rád. V prípade, že vám naše rady z článku nestačia a neviete, či si s tým poradíte sami, tak sa smelo obráťte na nás a my z vašich textov vyťažíme najviac, čo sa dá. 😉

https://www.wado.sk/

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. 😉