1.Video sa stane hlavným typom obsahu

Video sa už teraz stáva typom obsahu, ktorý ľudia radi konzumujú, je čoraz viac trendy. (Predsa aj YouTube si fičí na videách už od začiatku;)) Kto predsa nemá rád videá? Videá sú všestranný a pútavý formát obsahu vo svete social media, ktorý nám poskytuje skutočný obraz o tom, čo sa odohráva/odohralo. Aj platformy ako Facebook a Instagram, uprednostňujú videá. Na základe nedávneho Instagram algoritmu dáva táto platforma videám prednosť. V štúdii spoločnosti Cisco sa uvádza, že do roku 2020 bude 75% mobilnej prevádzky video.

Z tohto vyplýva, že sa vo vysokej miere budú využívať live streamy, “how-to” videá, uvádzacie videá pre rôzne produkty, alebo videá zo zákulisia. Nebudú teda slúžiť iba na budovanie značky a zvyšovanie konverzií, ale stanú sa čoraz osobnejšími.

Videá môžu marketéry využívať na:

  • Komunikáciu “zoči voči” –  napr. kustomizované videá, ktoré vás prevedú funkciami zariadenia.
  • Networking – keďže čím viac ľudia využívajú videá ako zdroj zábavy alebo na naberanie vedomostí, tým majú marketéri väčšiu možnosť vytvárať skupiny lojálnych sledovateľov.

2. Vzostup AR a VR

Experimentálny marketing má obrovskú príležitosť zapojiť zákazníkov a vytvoriť im tak nezabudnuteľné zážitky. Virtuálnu realitu (VR) je možné použiť na oživenie vzdialenej udalosti alebo simulovaného prostredia, zatiaľ čo Augmented Reality (AR) môže pridať nepredstaviteľné vrstvy hĺbky do skutočných zážitkov.

3. Ešte viac influencerov    

Dôvera spotrebiteľov v social media klesá, dôvera v influerencoch však vzrastá. Dnešné peckovo zacielené reklamy ľuďom pripomínajú, že ich osobné údaje nie sú v bezpečí. Všetci poznáme ten strašidelný pocit, keď hovoríte o produkte a druhý deň sa vám naň zobrazí reklama … predtým, ako ste dokonca začali hľadať online.

Naopak, keď influerenceri zdieľajú značku alebo produkt so svojimi fanúšikmi, nepríde im to ako reklama. Je to ako osobné odporúčanie od priateľa alebo člena rodiny. V skutočnosti 22% osôb vo veku 18 – 34 rokov uskutočnilo veľký nákup po tom, čo si online všimli odporúčanie influencerov. Preto nie je prekvapujúce, že 75% obchodníkov plánuje zvýšiť svoje výdavky na influencer marketing.

4. Spotrebitelia chcú najmä  miestne social media

Stále viac a viac zákazníkov oslovuje značky na sociálnych médiách kvôli informáciám, samozrejme medzinárodné značky a ich stratégia na Fb stránkach nie je zameraná vyslovene na udržiavanie lokálnych spotrebiteľov. Nie je ľahké komunikovať ani propagovať akcie, či udalosti, ktoré prebiehajú iba v jednom z obchodov, keď máte jeden sociálny účet pre 100 lokalít. Stránky, ktoré sa vzťahujú na jednu lokalitu, dokáže komunikovať so zákazníkmi na osobnejšej úrovni.

5. Chatboty dobíjajú internet

Spočiatku nemotorné a nepresné, lenže sa čoraz viac rozvíjajú! Chatboty sa teraz integrujú do platforiem sociálnych médií. Podniky používajú chatboty na komunikáciu so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach. Tento trend veeeeľmi rýchlo rastie.

6. Rok Stories

Pre každého bežného používateľa sociálnych médií bude toto šokujúce, ale sila štatistík vás stále môže prekvapiť. Battenhall analyzoval na Instagrame 100 najväčších značiek a mesiac sledoval ich obsah. Zistilo sa:

  • Publikovaných bolo 10 079 príbehov – v porovnaní s 8 949 príspevkami, 205 IGTV videami a 125 live postmi
  • 98% účtov využíva Stories
  • Takmer štvrtina značiek používa Stories na dennej báze, pričom tretina zverejňovala stories niekoľkokrát do týždňa a štvrtina raz za týždeň

7. Facebook a Instagram bude predstavovať 40% vášho predaja

Spotrebitelia, používajúci Facebook a Instagram, si vás úplne prvýkrát “očekujú” práve tu! Chcú z vašej FB stránky zistiť, čo najviac možných informácií o vašich produktoch, službách, alebo vidieť odporúčania a recenzie a čo najrýchlejšie sa dostať k nákupu. Uľahčite im to, čo najviac!

Mnoho z týchto trendov sa už aj v súčasnosti používa, ale môžeme jasne pozorovať ich rastúcu tendenciu. Keďže stále viac ľudí závisí od technológií a spojení využívajúcich internet, sociálne médiá sa budú naďalej vyvíjať a my s nimi musíme držať krok!

Čo si myslíte o týchto trendoch? Máte nejaké ďalšie nápady alebo logické dôvody, ako sa budú sociálne médiá vyvíjať v blízkej budúcnosti? Dajte mi vedieť v sekcii komentárov.

Článok, ktorý by vás mohol zaujímať: Branding – komunikačné kanály a dôležitosť obsahu

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. 😉