Hodnota značky
Z jednej perspektívy môže hodnota značky vyjadrovať, že produkty tvojej značky sú identifikované ako lepšie riešenie ako riešenia konkurencie, pretože si známi svojimi spravodlivými/primeranými cenami. Z inej perspektívy môže znamenať, že produkty tvojej značky sú považované za cenné, pretože majú vysokú životnosť, poskytnú super skúsenosť alebo zvýšia reputáciu zákazníka. Tým pádom môžu mať vyššiu cenu.
Takže cena nie len o tom, koľko vec skutočne stojí. Je aj o tom ako sa cena zhoduje s vnímanou hodnotou a aké dôsledky má pre spotrebiteľov používanie danej značky. Zákazníci si vytvárajú pozitívne asociácie so značkou, pretože dokážu vytvoriť skutočné prepojenie medzi tvojimi hodnotami a ich vlastnými hodnotami.
Výhody hodnotnej značky
Hodnota značky znamená, že spoločnosť sa určitým spôsobom úspešne odlíšila od svojich konkurentov. Či už je to vynikajúcou kvalitou produktov, vynikajúcim zákazníckym servisom alebo efektívnou marketingovou kampaňou. Tieto aspekty podnikania priniesli dostatočné uznanie a rešpekt od zákazníkov, aby si firma vyžiadala väčšiu cenu za svoje produkty než iná podobná firma. Dosiahnutie určitej hodnoty značky má mnohé výhody pre spoločnosť. Značky s touto konkurenčnou výhodou môžu dosahovať väčší zisk a tým pádom si môžu dovoliť viac investícií. Ďalšou výhodou je, že svoje produkty alebo služby dokážeš jednoduchšie rozšíriť do rôznych produktových radov. Pýtaš sa prečo? Pretože spotrebitelia majú vyššiu dôveru voči tvojej značke, ako k nejakej inej a preto ich novými produktmi neodplašíš. Hodnotná značka dokáže motivovať ľudí k nákupu a ovplyvňovať ich nákupné rozhodovanie.
Hodnotná značka a zákazníci
Hodnotná značka zvyšuje pozitívny postoj spotrebiteľa k jej produktom. Pozitívny postoj je postavený na základe skúseností s produktom. Po dobrej skúsenosti zákazník vníma značku ako hodnotnú a kvalitnú. Toto vedie k vernosti/lojalite spotrebiteľov ku značke, čo môže byť obrovským prínosom pre tvoju spoločnosť. Vysoká hodnota značky teda vedie k lojalite zákazníkov. Zákazníci s vysokou lojalitou nemajú potrebu meniť svoje obľúbené značky a hľadať niečo nové. Keďže je oveľa náročnejšie prilákať nových zákazníkov, je potrebné sa starať o existujúcich a správnym zaobchádzaním zvyšovať ich lojalitu ku značke.
V konečnom dôsledku teda môžeme tvrdiť, že po úspešnom brandingu a tým pádom vytvorení hodnotnej značky dokážeš svoj biznis budovať veľmi efektívne. Takto sa ti podarí prilákať kvantum takých ľudí, ktorí ostanú tvojimi stálymi zákazníkmi, čo je najdôležitejším pilierom úspešného obchodovania.
Ak máš otázky ohľadom dobrého brandingu, tak neváhaj, a kľudne sa nám ozvi, sme tu pre teba. 😉
The form you have selected does not exist.
Príspevky