Vieme, že na Facebooku máme kvantum možností, čo sa týka reklamy. Poznáme neskutočne veľa formátov alebo umiestnení danej reklamy. Dobre vieme, že obsah, ktorý obsahuje obraz či už statický alebo pohyblivý, priťahuje pozornosť viac, ako iba obyčajný text. Práve to je dôvodom, prečo agentúry, firmy, či malé spoločnosti využívajú “reklamnú plochu” na Facebooku. Takáto reklama dokáže zasiahnuť veľké množstvo ľudí a dokonca si môžeme prispôsobiť aj cieľovú skupinu. Pozrime si teda niekoľko možností, ktoré nám Facebook ponúka.

Reklamy vo Facebook feede

Každý inzerent v podstate bojuje o miesto vo feede, pre neho správneho, užívateľa. Do tohto typu reklamy môžeme umiestňovať obrázky aj videá a sú dostupné aj na mobiloch aj na počítači.

Parametre

  • Odporúčané rozmery obrazu sú 1200 x 628 pixelov.
  • Minimálna šírka a výška 600 pixelov.
  • Odporúčaný pomer strán je v rozmedzí od 9:16 do 16: 9, ak ide o príspevok s odkazom tak je to 1,91: 1 
  • Odporúčané formáty obrázkov sú JPG a PNG.
  • Ak obrázok obsahuje 20% alebo viac textu, znižuje sa šírenie reklamy

Facebook carousel reklama

Facebook Carousel reklamy sú dokonalým spôsobom, ako prezentovať vašu značku s viacerými obrázkami alebo videami. Pre obchodníkov je skvelou možnosťou ako ukázať rôzne farby, veľkosti a ďalšie kľúčové detaily svojich produktov, aby presvedčili používateľov k nákupu. Tento formát taktiež môže pozostávať z obrázkov, ale aj z videí. 

Parametre

  • Odporúčané rozmery obrazu sú 600×600 pixelov.
  • Minimálne 2 karty, maximálne 10
  • Odporúčaný pomer strán je 1:1
  • Maximálna veľkosť obrázka 30Mb
  • Odporúčané formáty obrázkov sú JPG a PNG.
  • Ak obrázok obsahuje 20% alebo viac textu, znižuje sa šírenie reklamy

Reklama v pravom stĺpci

Pre podniky, môže tento typ reklamy fungovať veľmi dobre. Aj keď sa zobrazujú iba ak je užívateľ prihlásený na počítači, preukazuje najlepšie CPC spomedzi všetkých reklám.

Parametre

  • Odporúčané rozmery obrazu sú 1200 x 628 pixelov.
  • Minimálna šírka a výška 600 pixelov.
  • Odporúčaný pomer strán je v rozmedzí od 9:16 do 16: 9, ak ide o príspevok s odkazom tak je to 1,91: 1 
  • Odporúčané formáty obrázkov sú JPG a PNG.
  • Ak obrázok obsahuje 20% alebo viac textu, znižuje sa šírenie reklamy

Facebook collection reklama (+ canvas – Instant Experience Ads )

Tento typ reklamy je k dispozícii iba vo funkcii Facebook Feeds. Povoľuje titulnú fotku alebo video, takto dokáže firma predstaviť viac produktov naraz. Navyše, keď používatelia prepnú na celú obrazovku, ocitnú sa v inom formáte a to Canvas – Instant Experience Ads . Tu si dokážu podrobnejšie preštudovať danú značku.

Collection

Canvas

Parametre obrázkov

  • Minimálna šírka a výška 600 pixelov
  • Odporúčaný pomer je 1: 1 pre štvorcový a 16: 9 pre landscape
  • Max veľkosť obrázka 30MB.
  • Odporúčané formáty obrázkov sú JPG a PNG.
  • Ak obrázok obsahuje 20% alebo viac textu, znižuje sa šírenie reklamy

Parametre videa:

  • Odporúčané rozlíšenie je minimálne 1200 x 628 pixelov.
  • Odporúčané formáty videa sú formáty súborov .MP4 a .MOV.
  • Maximálna veľkosť: 4 GB.
  • Dĺžka videa je 120 minút (odporúča sa menej ako 2 minúty).
  • Pri náhľadoch videí s 20% alebo viac textu sa znižuje šírenie reklamy

Ako môžeš vidieť na výber je toho dosť a to samozrejme vôbec nie je všetko. Facebook toho ponúka mnoho, ako zaujať a zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Nestačí však hocijaká reklama, samozrejme musí byť vizuál zložený tak, aby zaujal a dodal správnu informáciu.


Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. ?