Čo si myslíš ty?

Tiež si myslíš, že je už moc, čo sa deje v období Vianoc? Máš už dosť toho, že už v októbri bežia vianočné kampane a reklamy? Ver, že aj z môjho pohľadu, je to už prehnané. Hlavne kvôli tomu, že ako marketingový špecialista viem, že táto Vianočná horúčka by sa dala marketingovo zvládnuť omnoho lepšie a múdrejšie. Si zvedavý ako? Stačí ak budeš pokračovať v čítaní.

Staré dobré časy

Pamätám si ešte Vianočný čas z môjho detstva. Keď sme ešte skoro každý rok mali sneh, ale čo je dôležitejšie, nezačal sa Vianočný marketing už koncom októbra. Podľa mňa sú Vianoce jedným najkrajším sviatkom. Aj napriek tomu, že počas 10 rokov som musel zmáknuť už veľmi veľké množstvo Vianočných kampaní, mi neskutočne vadí táto bezhlavosť, ktorá sa motá okolo Vianoc.

Vždy si pokúšam vybaviť ako prebiehali Vianoce v mojom detstve. Všetky prípravy a nakoniec ako vlastne prebiehali samotné sviatočné dni. Presne si pamätám, že vtedy bolo toto obdobie oveľa kľudnejšie ako teraz. Nikto sa nikam neponáhľal, nešlo o to, kto daruje najväčší či najdrahší darček. Išlo hlavne o to, že sa zišla celá rodina a mohli sme byť spolu. Samozrejme toto je u väčšiny rodín, ako aj u nás, dodnes najdôležitejším bodom Vianoc. Povedzme si však pár vecí trošku konkrétnejšie:

Prvý znak, ktorý naznačoval, že sa blížia sviatky, bol, že na začiatku decembra začali obchody zdobiť svoje výklady a na námestí sa postavil mestský Vianočný stromček. Vo väčších potravinách sa objavil na poličkách „luxusný tovar“, ako napríklad banány, mandarínky alebo pražené arašidy. Možno sa vám zdá, že sa teraz sťažujem, ale vôbec to tak nie je. Fungovalo to takto a takto to bolo super. Vianočné darčeky boli jednoduché, pretože toho nebolo veľa, čo sa dalo v obchodoch dostať, ale neboli to ani agresívnym marketingom nanútené, úplne zbytočné výrobky. Čiže do Vianoc sa zaobstarali už vyššie spomínane luxusné tovary, darčeky. Potom sme čakali už len na sviatočný deň.

Prečo je to takto?

V dnešnej dobe sa na nás už v októbri z každej strany rúti more reklám, či sa už jedná o výklady, letáky, e-maily alebo rôzne PPC reklamy cez Google alebo Facebook reklamy. Samozrejme by sa toto všetko dalo robiť s mierou a oveľa jednoduchšie. Žiaľbohu sa nájde mnoho, samých seba nazývajúcich marketérmi, ktorí zanietia, už aj tak dosť šumivé prostredie médií. Práve preto je veľmi ťažké vytvoriť takú online reklamu, ktorá vynikne z davu a zacieli požadovaný segment. Priznávam sa, že napriek tomu, že som už nejednu vec kúpil na nete, cez webshopy, zriedkavo som sa dostal k hľadanému produktu prostredníctvom reklamy. Aj keď áno, vždy som sa musel preklikávať ďalej cez viac podstránok, kým som sa dostal do finishu. Teda k produktu, ktorý som chcel, ideálne by bolo maximálne 1 alebo 2 kliknutia.

Dôležité je však, že aj v dnešnom uponáhľanom svete sa dajú prežiť sviatky krásne a pohodovo. Aj marketingové kampane sa dajú pripravovať tak, aby neboli pre ľudí otravné, ale aby sa dostali k ľuďom, ktorí sú cieľovkou. A aby bola kampaň efektívna. Na to sú však potrebný odborníci a nie amatéri, ktorí nepoznajú nastavenia Google AdWrods, alebo Facebook nastavenia, ktoré ponúkajú vynikajúci targeting. Taktiež nemajú poňatia o tom ako správne a efektívne používať kľúčové slová. Nevedia čo je landing page alebo nebodaj ani to, čo vlastne znamená cieľová skupina. Marketingovú stratégiu už ani nespomínam. Ak by boli v obraze, nedostávalo by sa k nám také kvantum irelevantných reklám. Naozaj by sme na internete našli iba to, čo hľadáme. Okamžite by sme sa dostali vo webshopoch na požadované stránky, ale k tomuto, ako som už spomínal, sú potrebný odborníci.

Dobre si rozmysli, na koho sa spoľahneš pri takejto dôležitej príležitosti. Sme ti k dispozícií. 😉
[sibwp_form]

Avatar
Osváth Lajos
Lajos
Belépek az irodába, kezet rázok a többiekkel, a barátaimmal, akikkel egész nap dolgozni fogok. Nem az jár a fejemben, hogy mikor mehetek már haza, hanem hogy itt egy újabb nap, egy újabb lehetőség arra, hogy kitaláljunk, összerakjunk, elindítsunk valami újat, valami jól működő dolgot.