Čo vlastne content marketing je?

O content marketingu v súčasnosti počuť veľmi veľa. Ale čo vlastne content marketing je? Obyčajné písanie textov? Vytváranie príspevkov?

Veľmi odborne by to mohlo znieť nejak takto: Obsahový marketing je marketingová stratégia, pri ktorej značka vyvoláva dopyt a záujem a potom udržiava kontakt so svojimi spotrebiteľmi vytváraním (alebo zdieľaním) obsahu, ktorý je hodnotný a uspokojuje záujem spotrebiteľa.

Cieľom obsahového marketingu je preto osloviť potenconiálnych zákazníkov, ktorí sa tak dostanú na vrch marketingového lievika. Samozrejme, sa nemusia všetci stať skutočnými kupujúcimi. Mnohokrát sa stáva, že prostredníctvom ľudí, ktorí k nám takto prichádzajú, môžeme budovať vzťahy, ktoré ďalej rozširujú náš obsah.

Ako pristupovať k svojmu publiku

Content marketing nie je iba synonymom pre blogovanie, alebo písanie príspevkov na Facebooku. Obsahový marketing je na to, aby pomohol vašej firme rásť. To znamená, že content marketing predstavuje viac ako niekoľko článkov na blogu a príspevkov na sociálnych sieťach. Content marketing usporiadaný do stratégie by mal prispieť k zvýšeniu návštevnosti vašich webových stránok. Taktiež k zvýšeniu návštevnosti na vašich stránkach sociálnych médií, k zvýšeniu počtu odberateľov newslettra a samozrejme postupne k zvýšeniu predaja.

Ale ako? Zmena v správaní spotrebiteľov prinútila spoločnosti prispôsobiť sa. Teraz musíte ľudí presvedčiť inými prostriedkami, napríklad tým, že im dáte obsah, ktorý pre nich znamená hodnotu. Rozsah nástrojov inbound marketingu je, samozrejme, omnoho širší, ale teraz zostávame v oblasti obsahového marketingu. Ide o to, že sme prešli z éry push marketingu do éry pull marketingu, ktorý nechce niečo nanútiť na spotrebiteľa, ale práve spotrebiteľ musí chcieť, čo mu ponúkate. Inbound marketing si však vyžaduje použitie sofistikovanejších techník, ako je aj content marketing. Pripadá vám nelogické ponúkať obsah, informácie, rady alebo čokoľvek zadarmo? V prípade content marketingu, by sa však tieto obsahy “zadarmo” mali považovať za neskoršiu návratnosť investícií. Ak to robíte dobre, vytvoríte tak už spomínaný konverzný lievik, prostredníctvom ktorého ľudia nájdu vašu firmu a stávajú sa potencionálnymi zákazníkmi.

Prečo je content marketing potrebný?

Vďaka obsahovému marketingu si dokážete vybudovať silné a lojálne publikum. A v neposlednom rade si vás používatelia nájdu ľahšie.

Obsahový marketing vás neustále núti vytvárať pre publikum hodnotný obsah. Čím viac článkov a príspevkov zverejníte, tým viac kľúčových slov budete prirodzene používať a tým dokážete zvýšiť návštevnosť. Zlepší sa tak miera prekliknutia, čo je dobré pre SEO.

Ako na dobrý obsah?

Pri tvorbe obsahu je však dôležité pochopiť, že používateľom sa musí ponúknuť určitá hodnota, rozmanitosť a množstvo, ktoré ponúkate tiež nie je na poslednom mieste. Nestačí len písať o vašom produkte, namiesto toho by ste mali vytvárať príbehy, v ktorých bude hlavným hrdinom sám zákazník.

Musíte im ukázať, ako váš produkt alebo služba pozitívne ovplyvňuje ich životy. Rozmanitosť obsahu sa netýka iba spracovávaných tém, ale aj ich poskytovania. To znamená, že nestačí zverejňovať iba textové príspevky, ale je potrebné ich obohatiť obrázkami, videami, či zvukovými materiálmi!

Je potrebné poznamenať, že obrazový obsah prináša o 94 % percent viac návštev. Vizuálny obsah vedie ku zvýšeniu angažovanosti na Facebooku o 65 %. Niekedy môže byť tiež potrebné zmeniť tón vašich príspevkov, napríklad zverejniť občas aj vtipné veci.

Nakoniec je tu ešte otázka množstva. Môže byť vhodné zverejňovanie obsahu každý deň, ale len v prípade ak dodržíte vyššie spomínané atribúty príspevkov, teda, že vaše príspevky budú rozmanité a hodnotné pre publikum.

Neustále v pohybe!

Nemôžete zabúdať, že content marketing znamená neustálu prácu, nejde o jednorázovú príležitosť, tak isto, ako to je aj v prípade ostatných odvetví marketingu. To znamená, že nie je riešením jednorázovo vytvoriť hodnotný obsah vo väčšom množstve a potom čakať na výsledky. Aby ste z tohto vyťažili maximum, musíte si presne určiť, ako tento typ marketingu zahrnúť do vášho celkového marketingového plánu a ako presne vykonávať tento druh práce.

Robíte to dobre?

Určite vám prebehla mysľou otázka, ako dokážete odmerať ich úspešnosť. Mnoho ľudí si myslí, že v prípade obsahového marketingu je dokonca nemožné odhadnúť, či vôbec prináša nejaký zisk. 22% marketingových pracovníkov nevie, ako merať ROI, zatiaľ čo ďalších 35% si nie je istých, ako ich správne zmerať. Toto však neznamená, že je to nemožné. Obtiažnosť je spôsobená skutočnosťou, že samotný obsah nepredáva nič, pretože neslúži priamo na tento účel, preto táto činnosť musí byť vnímaná zo širšieho hľadiska. Musíte si premyslieť, ako konverzný lievik funguje v prípade takýchto obsahov a ako nakoniec vedie k nákupu. Pri počítaní konverzií, by ste mali brať do úvahy aj počet zobrazení stránky a zdieľanie daného obsahu.

Myslíme si, že zaoberať sa content marketingom, je v dnešnej dobe nevyhnutné pre rast vášho podnikania. Preto, ak je možné, tak sa určite šupnite do sveta sociálnych médií a urobte tak dôležitý krok pre vašu firmu. Ak si však myslíte, že potrebujete pomoc v tejto oblasti, tak sa smelo obráťte na nás.
https://www.wado.sk/



Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. 😉