Kedy a kde?

Minulý štvrtok, 24.1.2019, niekoľkí z nášho tímu zavítali na 4. ročník konferencie Ecommerce Expo, ktorá sa konala v Budapešti. Keďže nás toto podujatie zaujalo a vedeli sme, že sa bude hovoriť o témach, ktoré sa nás týkajú a dokážu nás niečo naučiť, neváhali sme a lístky sme mali v rukách za pár minút.

Prečítajte si, ako nám bolo dobre! 😉

Konferencia bola naozaj na úrovni. Semináre a prednášky sa konali až v 6 miestnostiach a dokopy bolo až 43 prednášok. Každý si teda mohol vybrať kedy a kam pôjde za novými vedomosťami. Rozhodnúť sa nebolo ľahké, pretože témy boli neskutočne zaujímavé.

Niekedy sme mali pocit, že by bolo super disponovať zázračným náhrdelníkom Hermiony. Vďaka nemu dokázala byť na viacerých miestach v tom istom čase :D. Tak by sme určite zavítali aj na viaceré prednášky. Ani takto sa však nesťažujeme! Každý z nás si našiel to, čo mu je najbližšie ku srdcu a samozrejme k práci 😉 . Koniec koncov, sme sa aj tak podelili o svoje skúsenosti a nadobudnuté vedomosti (tak to u nás vo firme chodí 🙂 ).

Ale vráťme sa teda k tohtoročnej Ecommerce Expo. Prednášky boli super, ako som to už zdôraznila. Samozrejme to bolo všetko zásluhou vynikajúcich odborníkov a odborníčiek z tejto brandže.

Čo sme sa naučili na Ecommerce Expo 2019?

Mohli sme sa dozvedieť o nových trendoch v dizajne, o Facebook kampaniach a o budúcnosti tejto sociálnej siete. Nemohol chýbať ani menší braček Facebooku a to Instagram.
Taktiež sme múdrejší o nespočetne veľa poznatkov z oblasti e-mail marketingu a pop upov a tiež bola reč aj o ich automatizácií a jej výhodách.
Keďže my sami sa zameriavame aj na Maďarský trh, tak si kolegovia užili prednášky o webshopoch v Maďarsku o dobrom UX a ďaľších dôležitých veciach, čo sa týka webu.

Hovorilo sa aj o copywritingu. Musím však povedať, že Maďarský trh je oveľa otvorenejší ako ten náš. Ľudia sa neurazia ak trošku pritlačíte slovami a vyjadríte sa trošku markantnejšie. U nás ešte asi musíme dospieť k tomuto levelu. Ale aj tak som si odniesla veľa-veľa rád, ktoré určite v budúcnosti využijem.

Zopár super tipov

Poďme si ale predstaviť niekoľko užitočných toolov a riešení, o ktorých sme sa dozvedeli na konferencií.

OptiMonk

OptiMonk je skvelé “overlay pop-up” riešenie pre webové stránky a majiteľov webových stránok. Pomocou neho vieš zaujať pozornosť zákazníkov, ktorý chcú opustiť tvoju stránku. Môžeš im pomocou pop-upov ponúknuť zaujímavú ponuku (môže to byť kupón alebo bezplatné študijné materiály alebo iný darček ak sa napríklad prihlásia na odber newslettra).

Dobrá správa je, že pomocou OptiMonk dokážeš prepojiť jednotlivé kampane.
Teda ak si už jednému zákazníkovi ukázal určitý pop-up, tak ho už samozrejme nechceš otravovať s tým istým okienkom. V tomto prípade mu namiesto toho pripomenieš danú ponuku, ale inak.
OptiMonk má ešte oveľa viac riešení, ako sme ti tu rozpísali a pomocou neho vieš dodať správnu informáciu, v správnom čase, správnemu zákazníkovi.

Conversific

Conversific uľahčuje život majiteľom internetových obchodov tým, že pomáha optimalizovať marketingové výdavky, riadenie produktov a segmentáciu zákazníkov. Integruje a analyzuje rôzne údaje: údaje o návštevníkoch a vyhľadávaní, údaje o reklamách na sociálnych sieťach, výsledky newslettrových kampaní a samozrejme všetky údaje v systéme internetového obchodu. Je už integrovaný do troch hlavných webshopových systémov, medzinárodne obľúbeného motora Shopify, bezplatného motora WooCommerce a špičkového motora ShopRenter v Maďarsku.

Stretli sme sa na Ecommerce expo 2019 aj s dobre známymi službami, ktoré bežia aj na slovensku, v niektorých prípadoch však pod iným názvom. Napríklad csomagkuldo.hu, u nás známe ako zasielkovna.sk. Kto ju ešte nepozná, vďaka tejto službe si svoju objednávku z e-shopu môžete vyzdvihnúť už druhý deň na výdajnom mieste, ktoré si sami vyberiete.

Ďalej sme sa mohli stretnúť so Smartupp. Smartsupp je živý chat pre webové stránky a elektronické obchody, ktorý umožňuje komunikáciu s návštevníkmi webových stránok v reálnom čase. Zákazníci tak môžu tvoju spoločnosť osloviť ihneď bez nutnosti hľadania kontaktných informácií. Implementácia chatu môže zvýšiť objednávky a spokojnosť návštevníkov.
Taktiež sa na konferencií zúčastnili ľudia z Dognetu. Cieľom dognetu je vytvoriť spoločný priestor pre inzerentov a publisherov, v ktorom nájdu efektívnu náhradu za PPC alebo CPT kampane. Pre publisherov pravidelne publikujú tipy na to, ako čo najefektívnejšie využiť affiliate kampane. Zameriavajú sa na slovenský aj maďarský trh.

Dúfame, že sa ti naše predstavenie tohtoročnej Ecommerce Expo páčilo. My svoj malý “výlet” vôbec neľutujeme a už teraz vieme, že aj budúci rok obsadíme v prednáškových miestnostiach niekoľko stoličiek. Chceme totiž vedieť stále viac, aby sme sa mohli ďalej rozvíjať a to hlavne pre vás!
Ak teda potrebuješ pomoc s marketingom alebo webom, tak sa na nás smelo obráť, my ti s radosťou pomôžeme.

 

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. ?