Efektívny marketing neznamená drahý marketing

Zdá sa, že nekonečný počet ľudí, ktorí sú viac než šťastní, že minú na smartphone 1500 €, aby mohli počúvať hudbu, kontrolovať svoje profily na sociálnych sieťach alebo posielať správy svojim priateľom, je stále viac. Pritom presne tie isté úlohy môžu vykonať rovnako dobre pomocou zariadení, ktoré stoja štvrtinu tejto sumy. Časť takýchto nákupov sa snaží zobraziť bohatstvo, než akýkoľvek pragmatický dôvod. Marketing je o tom istom.

Dôvodov na nedávny exponenciálny rast digitálnych marketingových iniciatív je mnoho. Napríklad v oblasti digitálneho marketingu veľmi dobre funguje doručovanie cielených a personalizovaných správ segmentom divákov, ktoré sú čoraz viac presnejšie. Nie je pochýb o tom, že dobre realizované digitálne marketingové snahy majú potenciál obohatiť a oživiť úroveň angažovanosti spotrebiteľa s konkrétnou značkou.

Marketingové výdavky sú odrazom produktovej viery

Predstav si, že tvoj obľúbený obchod má reklamu na sadu kuchynských nožov – a si náchylný k nákupu sady. Jedným spôsobom, ako by ťa obchod mohol osloviť, je poslať ti newsletter. Pravdepodobne s peknou fotografiou o nožoch. Dokonca ťa môžu osloviť menom alebo spomenúť tvoju polohu.
Je tu však ešte jedna vec, ktorú ti doposiaľ nespomenuli, až doteraz: súprava nožov, o ktorých hovoríme, pochádza od značky, o ktorej sme doteraz ani nevedeli a že nože stoja 500 €.
Teraz si predstav, že ten istý obchod s potravinami umiestnil obrovské reklamy na každý billboard v okruhu 5 km. Reklamy obsahujú fotografiu nožov, ale tentokrát sú v kuchyni špičkovej kvality a sú obklopené drahým náčiním a pomôckami. Reklama obsahuje aj fotografiu známeho šéfkuchára s citátom. V dolnej časti reklamy sa zobrazuje cena 500€.

Ako teda vnímaš reklamu? Je zrejmé, že tým, že niekto utráca veľa na marketing a reklamu, obchod preukazuje svoju vieru a dôveru v produkt, že? Ak by nože mali nízku kvalitu alebo nedosiahli prísľub týkajúci sa ich propagácie, predávajúci by sa nepustil do takejto predbežnej investície, všakže? Si si istý?

Marketing je otázkou dôvery, nie výdavkov

Musí byť marketing drahý aby fungoval? Záleží od toho, čo považujete za drahé (typická odpoveď marketéra :D).

Ide hlavne o to ako rozdelíš svoj rozpočet a nie o to, aby si čo najviac minul (možno aj zbytočne).
Napríklad používaním stock obrázkov pre reklamy na Facebooku je rýchly a jednoduchý spôsob, ako kampaň zhotoviť a posunúť pred publikum. Môže sa však stať, že daný obrázok použila tvoja konkurencia a tvoje publikum ho už predtým videlo (nemusí to byť vždy pravidlom, keďže fotobánk je už mnoho). Nesprávne napísané texty však môžu podať naozaj úplne inú informáciu, ako si to chcel.
Radšej zo svojho rozpočtu investuj do agentúry, ktorá dôkladne premyslí tvoje prvotné nápady a pomôže ti s reklamou. Dokážu ta posúvať k svojim cieľom s minimálnou pravdepodobnosťou, že by niečo spackali.

Drahý marketing je marketing, ktorý nefunguje

Efektívny marketing nie je nevyhnutne drahý. Vyžaduje však identifikáciu, ktoré informácie považujú recipienti za dôveryhodné. Po identifikácii musíme poskytovať správne informácie, v správnej forme a cez správne kanály – digitálnych alebo tradičných. Marketing nemusí byť drahý, aby bol efektívny. Ale musí byť efektívny, aby si stál za to.

Čo si myslíte, zvládnete to bez hocijakej pomoci? Ak máte, čo i len kúsok obáv, že by ste mohli urobiť viac škody ako prínosu, tak sa s dôverou obráťte napríklad na nás. My vám určite dokážeme pomôcť.

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. ?