Takto to bolo/je tento rok

Čas beží rýchlo a trendy sa menia. Grafický dizajn a jeho trendy nás v roku 2019 nesklamali: nestereotipické a kreatívne vymykanie sa symetrií, odmietanie monotónnych farieb, pričom minimalizmus a funkcionalizmus bol hlavným aspektom každého dizajnu a značky.

Čo prinesie budúcnosť?

Pýtate sa však, že ako to bude ďalej? Čo bude trendom v roku 2020? My sme z tých zvedavejších, takže po dlhom hľadaní a čítaní, sme vám priniesli trendy, ktoré budú pravdepodobne najviac in v nasledujúcom roku. Poďme na to!

1. Minimalistický geometrický dizajn

Kontroverzný kubizmus, ktorého zástancami boli Cezanne, Piccaso a Braque a Pietom Mondrianom preslávený Bauhas – Ďakujeme, svet dizajnu vám ďakuje. Minimalistický dizajn a geometrické tvary bol aj doteraz slávne, ale v nasledujúcom roku naberú na popularite.  Minimalizmus ponúka čistú krásu jednoduchosti, funkcie a tvorivej slobody, zatiaľ čo geometrický dizajn dodáva hĺbku a jedinečnosť celkovému vzhľadu dizajnov.

2. Retro – futurizmus

Retro-futurizmus zobrazuje pohľad na budúcnosť očami minulosti tým, že ho vytvára v modernom, sci-fi vzhľade – v trende, ktorý v roku 2020 bude stále dominovať dizajnérskemu priemyslu. Využitie retro-futurizmu v tejto dobe pomôže vytvárať úplne nové žánre a vytvára nostalgický pocit a zároveň pohľad na budúcnosť – je to druh vizuálnej estetiky, ktorú vyhľadávajú moderné generácie, ako napríklad Millennials a generácia Z.

3. Deformácia

Dobrý UX dizajn priťahuje pozornosť a neumožňuje odvrátiť pohľad. Ako to dosiahnuť? Nútiť publikum, aby zvážilo všetky prvky, aby pochopilo podstatu obrazu. Inými slovami, môžete si zahrať s optickým vnímaním človeka. Faktom je, že náš mozog je do značnej miery postavený na vzoroch. Jedným z nich sú symetrické, priame obrázky. Ak sú však tieto pravidlá porušené, mozog neprejde okolo, ale bude chcieť správu preskúmať a porozumieť jej. 

4. 3D

Trojrozmerné kompozície sú pre dizajnérov vrcholom ich práce. Výsledkom je vynikajúci obraz, do ktorého sa chcete ponoriť. 3D ilustrácie cvičia tvorivú slobodu pri vytváraní rôznych textúr a tvarov a zároveň navádzajú futuristickejšiu a zábavnejšiu atmosféru. Súčasne 3D projekty stále viac zapĺňajú náš svet. Filmy, kresby na asfalte, logá sa oveľa viac stávajú objemnejšími.

5. Gradienty = Farebné prechody

Tieto kombinácie farieb sa vracajú (alebo budú ešte viac prevládať, keďže aj tento rok boli obľúbené) sofistikovanejším spôsobom ako na začiatku 90. rokov. Nejde iba o prechod z červenej na modrú, ale o purpurovú, ružovú, azúrovú až indigovú farbu s nádychom oranžovej a sivozelenej v rohoch. Keďže ide o celkom nový trend, prechádza experimentálnou fázou. Preto teraz vidíme mnoho spôsobov jeho vykonávania. Môže to byť jednoduché rozdelenie obrázku do niekoľkých farieb alebo plynulý prechod z jednej farby na druhú.

6. Izometrický dizajn

Využívame ho už cca 15 rokov, doteraz to bolo väčšinou z nevyhnutnosti, ale teraz je to trend – k ilustráciám, grafike a dokonca aj všeobecným rozvrhnutiam sa pristupuje z izometrického hľadiska, čo dáva pocit 3D bez veľkosti súboru 3D. Tu je niekoľko príkladov izometrického dizajnu.

7. Návrat k serifom

Chceme upozorniť na najmenší prvok grafického dizajnu, o ktorom neuvažujeme nikdy dosť. A to sú fonty.  Pamätáte si ako ste písali na základnej škole a ako vyzerá váš rukopis teraz? Zaujímavé kučery sa objavujú na viacerých miestach a písmo sa stáva oveľa príjemnejším. V jednoduchom texte nevenujeme pozornosť tomuto prvku. Ak však hovoríme o slogane alebo logu, musíme mu prisudzovať väčšiu pozornosť. Predstavte si, že písmená v logu na obrázku nižšie sú napísané zvyčajným písmom Times New Roman (sefirové, ale nie príliš zaujímavý typ písma). Žiadna kreativita a nulová identita značky.

Čo si myslíte, ktorý trend sa na budúci rok najviac uchytí? Ktorý sa páči najviac vám?

Rozmýšlate, že v novom roku by sa vám zišiel redizajn web stránky, alebo chcete vytvárať úplne novú, alebo trošku vypeckovať logo? Neviete ako na to? Obráťte sa na nás, s radosťou vám pomôžeme!

Prečítajte si aj tento zaujímavý článok o farbách v marketingu. 🙂


Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. ?