Dá sa to?
Dá sa v dnešnej dobe na Maďarskom trhu úspešne prevádzkovať webshop? Samozrejme to vo veľkej miere záleží aj od segmentu, ale my, na základe našich skúsenosti, hovoríme ÁNO. Si zvedavý ako sa to podarilo nám? Tak len čítaj ďalej, určite sa nebudeš nudiť! 😉
Webshop je hotový, môžeme začať s marketingom
Priamo pred veľkým vianočným ošiaľom v roku 2014, si nás našla spoločnosť, ktorá chcela rozbehnúť medzinárodný webshop a okrem toho chceli, aby sme ich značku uviedli na trh. Vtedy už bolo neskoro vymýšľať stratégiu na daný rok, preto sme sa začali sústrediť na nasledujúci rok 2015.
Uvedenie značky na trh, zvyšovanie povedomia o značke
V prvých dvoch rokoch bolo hlavným cieľom uviesť značku na trh, samozrejme sme pokladali za dôležité generovať aj predaj. Pri budovaní značky sme využívali hlavne Google AdWords Display platformu. Nezabúdali sme ani na sociálne médiá, ako napríklad Facebook, kde sme zverejňovali rôzne príspevky (produktové fotografie, videá), ďalej sme použili aj portály na porovnávanie cien (najviac sa nám osvedčilo árukereső.hu) a samozrejme ešte by sme mohli menovať aj iné kanály, kde sme popularizovali danú značku.
Prostriedky na podporu predaja
Ako hlavný nástroj na podporu predaja sme si vybrali Google AdWords vyhľadávaciu platfomu, ktorá výborne rozširovala možnosti vyššie spomínaného portálu na porovnávanie cien. S jedným z hlavných produktov sa nám na Maďarskom trhu podarilo nájsť takú trhovú medzeru, s ktorou sme sa už v prvom roku mohli chváliť s pozitívnym ROI (Return On Investments, teda návratnosť investícií). S týmto sa budeme zaoberať ešte neskôr. Začnime na začiatku
S potrebnými informáciami vo vačku sme dokázali rýchlo urobiť prvý krok
Po otestovaní a odovzdaní e-shopu sme začali prácu s Google AdWords reklamami, ktoré sú už takmer povinné v tejto brandži. Keďže kvôli nedostatočnému času by SEO neprinieslo požadované výsledky, použili sme Google PPC kampane. A to, na základe informácií, ktoré sme získali z prvotnej analýzy. Takto sme dokázali za pár dní zostaviť požadovanú kampaň a mohla sa začať cesta k vytýčenému cieľu.
Optimalizácia nie len v AdWords, ale aj na webe, teda UX
Kampane sme neustále optimalizovali, rozširovali, hlavne na základe štatistík z Google Analytics. Zmeny sa nekonali iba v AdWrods, ale aj na samotnom webe. Brali sme na ohľad UX. Vždy sme doľaďovali drobnosti, napríklad jednotlivé kroky v nákupnom procese, štýl a umiestnenie call-to-action tlačítiek. Na toto sme používali nástroje ako napríklad hotjar.com, čím sme v prvom rade pre návštevníkov urobili popisy produktov zaujímavejšími. Počas tohto sme, na základe zoznamu Google organických nájdení, neustále zlepšovali pozíciu webshopu, vďaka dobre odvedenej SEO práci. Čo je ešte dôležitejšie, podarilo sa nám zmenšiť bounce rate a zlepšiť mieru konverzie. Podľa týchto informácií môžeme konštatovať, že návštevníci sa cítili na stránke dobre. Ako som už spomínal, hlavným cieľom bolo zvýšenie povedomia o značke na Maďarskom trhu. Napriek tomu, sme z analýz a štatistík zistili, že by bolo vhodnejšie investovať do podpory predaja.
Na čo ste najviac zvedavý: konverzie, zisk, ROI
Ukazovatele spojené s konverziami, čiže miera konverzie, počet a cena konverzií a jeden z najdôležitejších ukazovateľov, ROI, nám ukázali také čísla, ktoré sme aj napriek našim skúsenostiam nečakali. Sme si istý, že po prezretí týchto čísel, nebudeš ďalej čakať a urobíš prvý krok k rozbehnutiu úspešného online podnikania, čiže kontaktuješ nás. 😉
The form you have selected does not exist.
Príspevky