“Z obchodného hľadiska, ak by Vianoce neexistovali, museli by sa vymyslieť.”
Katherine Whitehorn 
Znovu nastal ČAS v roku, čas, kedy je potrebné plánovať vianočný marketing a vianočnú kampaň. Tieto kampane sú vo väčšine spoločností tie najväčšie a z tohto dôvodu aj najdôležitejšie!

Ani vám nie je jedno, ako využijete toto obdobie, čo najlepšie, s čo najväčším prínosom pre vašu firmu, však? Neviete však ako na to? Neviete, ako svoje produkty alebo služby predať čo najefektívnejšie?

Nemajte strach! Máme tu pre vás 9 tipov, ktoré vám môžu ukázať smer, ktorým sa oplatí uberať.

  1. Stránka s vianočnými ponukami na vašom webe. Samostatná stránka na webe s najatraktívnejšími zľavami je rovnako výkonná ako vianočné displeje v obchodoch. Môžete tiež zvoliť reklamné bannery, vianočné videá alebo odkazy na rôzne blogové príspevky, aby ste zvýšili záujem. Vytvorte časovo obmedzenú ponuku, aby ste naviedli určitý pocit naliehavosti.
  2. Zapojte do marketingu emócie. Jeden z najlepších tipov na vianočný marketing v roku 2019 je nevyhýbať sa emóciám. Príbeh sa stal veľkou súčasťou mnohých úspešných značiek v roku 2019. Namiesto toho, aby ste opísali iba svoj produkt (na webových stránkach v kamennom obchode), vyrozprávajte príbeh. Môžete vyrozprávať príbeh o tom, čo sa s produktom deje predtým, ako sa dostáva na poličky spotrebiteľov, alebo príbeh o tom, čo prinesie šťastnému majiteľovi potom, ako ho nadobudne.  (Bonusový tip: premenujte stránku „O nás“ na webe na „Náš príbeh“)
  3. Sezonálnosť je vašim kamošom pri tvorbe online obsahu. Uistite sa, že váš obsah prispôsobíte sezóne. Google AdWords by sa mal v tejto sviatočnej sezóne stať vaším najlepším priateľom. Vyberte sezónne kľúčové slová a nezabudnite ich použiť všade – na banneroch, v popisoch produktov, v alternatívnom texte obrázkov a jednoducho v akomkoľvek texte na vašom webe.
  4. Ponúkajte balíky. Už ste videli takéto ponuky produktov v balíkoch s atraktívnymi zľavami napríklad na Amazone, že? Sú celkom úspešné, najmä pokiaľ ide o predaj pred Vianocami, pretože potenciálnym kupujúcim dávajú tipi na to, ktoré produkty sa k sebe hodia, ako ich môžu kombinovať. Túto stratégiu je možné použiť v kamennom obchode aj online.
  5. Pridajte svojej značke filantropickú hodnotu. Jedným z tohtoročných tipov je spolupráca s charitatívnou alebo environmentálnou organizáciou a darovanie určitej časti príjmu na dobrú vec.
  6. E-mailové kampane. Myslíte si, že e-maily sú minulosťou a teraz je každý zameraný na sociálne médiá? V skutočnosti vždy dokážete generovať predaj účinnou e-mailovou kampaňou. Takže na nasledujúce sviatky sa vyzbrojte atraktívnou e-mailovou kampaňou so skutočne skvelými a prispôsobenými ponukami pre svojich zákazníkov.
  7. Ponúkajte darčekové poukážky. Vo svojom obchode môžno už teraz ponúkate darčekové karty, alebo nie? Ak nie, mali by ste – sú skvelé, ako vianočný darček! Premyslite si to. Na vašom webe je veľa produktov. Vaši návštevníci možno nevedia, akú veľkosť osoba, pre ktorú kupujú, nosí alebo akú farbu má najradšej … Takto namiesto toho, aby ste ich zahnali ku konkurencii, ponúknite im darčekové poukážky!
  8. Pridajte hodnotu k nákupom už pri predvianočných akciách. Myslite na Vianoce už pri každoročnej akcií Black Friday alebo Cyber Monday. Uistite sa, že každý nákup uskutočnený na vašom webe alebo v obchode, má pre zákazníka nejakú pridanú hodnotu. S veľkou pravdepodobnosťou sa k vám vrátia aj na Vianoce. Napríklad:
    •Pri každom nákupe ponúknite zľavový kupón platný do konca roka
    •Dajte každému, kto uskutoční nákup, malý darček ako “pozornosť podniku”
    •Poskytnite bezplatnú predĺženú záruku
    •Ponúkajte dopravu zadarmo (aj v prípade vrátenia tovaru) počas celých sviatkov
  9. Jedinečné balenie. Tento rok je kľúčom personalizácia. Človek nemôže mať skvelé Vianoce bez špeciálneho darčekového balenia. Položte pár otázok príjemcovi a podľa toho prispôsobte obal. Táto personalizácia je jednoduchá, ale pre zákazníka veľmi cenná.

+1 Myslite aj na povianočnú kampaň. Len preto, že Vianoce skončili, sa ľudia neprestali obzerať za akciami.

“Nedostal si od Ježiška, to čo si očakával? To je v pohode – máme tu pre teba poslednú dychvyrážajúcu ponuku, takže si to môžeš kúpiť sám!”

Ľudia sú v tomto období už spokojní a relaxujú, čo znamená, že čas trávia na svojich mobiloch, čakajú na niečo zaujímavé (napríklad na vašu akciu), ktorá sa dostane do ich cesty. Je to tiež skvelé obdobie na vypredanie zvyšného inventára, ktorý ste nepredali v období sviatkov. Vytvorte zľavy, ktoré nalákajú ľudí, aby naposledy otvorili svoje peňaženky ešte pred novoročným predsavzatím.

Ďalší zaujímavý článok o vianočnom marketingu: Vianočný marketing teraz vs vtedy


Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. ?