Ako na to?

Akú komunikáciu požadujú sociálne médiá počas pandémie Covid-19? Je to ťažká otázka, na ktorú nemáme všetky odpovede.
Ale tak, ako sa ľudia na celom svete prispôsobujú novému štandardu sociálneho dištancovania, tak sa majitelia podnikov a social manažéri usilujú prispôsobovať kampane, plánovať obsah a prichádzať s novými kreatívnymi nápadmi, aby mohli predávať svoje produkty alebo služby. Teraz to je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, keď sa ľudia a podniky spoliehajú na sociálne médiá, aby zostali v kontakte so zákazníkmi, čítali správy a aby sa zabávali. Trávia veľmi veľa času na týchto platformách.
Ale to, že ľudia využívajú sociálne médiá viac, neznamená, že je to biznis ako zvyčajne. Ako by ste teda mali komunikovať a “správať sa” na sociálnej sieti v súčasnej situácií? Povedzme si o tom niečo.

Uvedomujte si a reagujte

Ignorovanie Covid-19 alebo predstieranie, že je všetko v poriadku, sa môže v najlepšom prípade prejaviť ako neautentické a v najhoršom prípade môže vyvolať pobúrenie. Dajte svojim sledovateľom vedieť, že ste si vedomí, toho čo sa deje a že sa prispôsobujete dianiu.

Zdieľajte obsah naďalej

Vaši sledovatelia trávia online viac času ako kedykoľvek predtým a chcete s nimi zostať v kontakte, že? Ak práve teraz nemôžete predávať svoje produkty alebo služby, zamerajte sa na zdieľanie obsahu, ktorý je v súlade s hodnotami vašej značky. Je veľmi dôležitý copywriting, ktorý by mal odzrkadľovať situáciu.
Anthropologie pravidelne uverejňuje príspevky, pričom ich vizuálny obsah sa podáva tak, aby obsahoval o niečo viac interiéru. Taktiež dbajú na texty, tu napríklad dali popis k fotografií “rande doma”, dokázali tak dať dôraz naraz na predaj oblečenia, ale aj na fakt, že sme izolovaní.

Buďte empatický

Covid-19 ovplyvňuje všetkých na celom svete, ale rôznymi spôsobmi. Nezabudnite myslieť mimo svojej vlastnej situácie, mať empatiu pre svojich sledovateľov. Nemusíte v každom svojom príspevku spomínať pandémiu, ale snažte sa vždy myslieť aj na iných, aby ste nenapísali niečo, čo by si mohli vysvetliť ľudia inak, ako ste to plánovali. Pamätajte, že niektorí z vašich sledovateľov prišli o prácu, starajú sa o milovaného človeka, snažia sa pracovať s batoľatami doma, môžu byť chorí sami, atď.

Napríklad e-shop Ban.do využil správny tón pri svojich príspevkoch. V nasledujúcom príspevku sa najprv vyjadrili, že je pre nich trošku divné robiť reklamu v týchto časoch, a že sú si vedomí toho, že nie každí má teraz možnosť nakupovať práve šaty, čo preukazuje ich empatiu a ukazuje aj to, že myslia aj na tých followerov, ktorí si takéto nákupy teraz dovoliť nemôžu.

Poskytujte hodnotu

Premeňte svoj Instagram na hodnotný zdroj pre vaše publikum. Zamerajte sa na zvýšenie návštevnosti a to poskytovaním vzdelávania prostredníctvom videí, článkov alebo rôznych príspevkov.
Druhý spôsob je, že svoj obvyklý kontent pretransformujete tak, aby vyhovoval okollnostiam. Napríklad Revolve je známy cestovateľským obsahom a museli svoju stratégiu totálne zmeniť. Preto teraz okrem #revolvearoundtheworld využívajú #revolvearoundthehouse aby povzbudili svojich followerov aby zostali pozitívny, produktívny a aby zostávali v kontakte.

Požiadajte o pomoc

Ak bojujete s problémami, môžete sa oprieť o svoju komunitu, aj preto je tu pre vás. Ukážte, že ste niekedy aj zraniteľní, podeľte sa o svoj príbeh a jasne komunikujte o tom, ako môžu vaši sledovatelia v súčasnosti podporovať vašu firmu. A pamätajte: všetci sme v tom spolu.

Ako zhrnutie si teda môžeme povedať, že komunikovať musíte a to spôsobom, ako to vyžaduje terajšie dianie. Prispôsobte sa, ukážte čo sa s vami deje a myslite na vašich sledovateľov. Hlavne sa netvárte, že sa nič nedeje! Ak potrebujete pomoc v tejto sfére, tak sa obráťte na nás a dohodneme sa ako vám môžeme pomôcť.

Csudai Korny
Csudai Korny
social media manager, grafik
Okrem toho, že napĺňam sociálne siete (možno aj práve aj tvoj feed) obsahom, sa snažím v našom malom tíme vyčarovať dobrú náladu a veľa veľa smiechu. 😉